Yıl 2018, Cilt 3, Sayı 5, Sayfalar 35 - 43 2018-01-28

FRP KUTU OYUNLARINDAN GRAFİĞE, SIRA TABANLI (DIJITAL TURN BASED) DİJİTAL OYUNLARDAKİ TASARIM TRENDLERİ
FRP BOX GAMES TO GRAPHICS, DESIGN TRENDS IN DIGITAL SEQUENCE BASED (DIGITAL TURN BASED) GAMES

Birsen Çeken [1] , Kübra Çiçekli [2]

123 437

Oyun tanımı ilk bakışta çocukluk dönemine ait bir etkinlik olarak düşünülse de günümüzde özellikle dijital platformlarda her kitleden insana hitap edebilmektedir. Bilgisayar teknolojilerinin olmadığı dönemlerde insanlar iki veya daha fazla kişi ile oynanan kutu oyunları oynamışlardır. Günümüzde teknolojiyle birlikte ellerindeki kartlar ve zarlar dijitalleşip bir veri akışı haline gelmiştir. Dijital platformlarda çok tutulan oyunların bir çeşidi de sıra tabanlı oyunlardır. Yani oyuncuların sıra ile hamle yaptıkları oyun çeşididir. Mobil ve bilgisayar platformlarda oynanan bu oyunların tasarım trendleri oyuncuyu oynamaya iten önemli bir etmendir.

Although the game description is initially thought of as a childhood event, it can be addressed to everybody in digital platforms today. In the absence of computer technology, people played box games played with two or more people. Nowadays, with the technology, the cards and envelopes in the hands become digitalized and become a data flow. A variety of games that are very popular on digital platforms are also sequence based games. In other words, it is the kind of game that players play in order. The design trends of these games, which are played on mobile and computer platforms, are an important motive for playing the game.

  • Binark, M. (2007) dijital oyunlar: sektör içerik ve oyuncular, Folklor ve edebiyat, Sanal Ortamda Dijital Kültür Sayısı, Sayı 50:11-23. (https://dijitaloyun.files.wordpress.com/2009/01/fe2.pdf adresinden erişildi (E.T. 10.11.2017)
  • Binark, M., Sütcü, G., Fidaner I. B. (2009) Dijital Oyun Rehberi, Oyun Tasarımı, Türkleri ve Oyuncu
  • Safko, L., & Brake, D. K. (2009). The Socıal Medıa Bıble Tactıcs, Tools, And Strategıes For Busıness Success. Hoboken, New Jersey.: John Wiley & Sons,Inc. (http://msport04.free.fr/Books/The%20Social%20Media%20 Bible.pdf Adresinden erişildi (E.T. 16.10.2017)
  • https://www.ancient.eu/Khmer_Empire/Adresinden erişildi (E.T. 21.10.2017)
  • https://bannersaga.gamepedia.com/The_Banner_Saga_Wiki Adresinden erişildi (E.T. 16.10.2017)
  • https://www.britannica.com/topic/Khmer Adresinden erişildi (E.T. 05.11.2017)
  • https://www.civilization.com/ Adresinden erişildi (E.T. 08.11.2017)
  • https://frpnet.net/rehber/frp-nedir Adresinden erişildi (E.T. 25.10.2017)
  • https://frpnet.net/rehber/frp-oyun-sistemi Adresinden erişildi (E.T. 22.10.2017)
  • https://frpnet.net/rehber/rpg-tarihcesi Adresinden erişildi (E.T. 19.10.2017)
  • https://forum.strategyturk.com/konu-sira-tabanli-strateji-tbs-nedir Adresinden erişildi (E.T. 25.10.2017)
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5a2f08a4932cb3.29885476 Adresinden erişildi (E.T. 18.10.2017)
  • http://media.gettyimages.com/photos/indonesia-bali-mid-adult-woman-wearing-traditional-costume-portrait-picture-id200556090-002 Adresinden erişildi (E.T. 08.10.2017)
  • https://cdn.2kgames.com/civilization.com/DLC6-Indonesia-khmer/Gitarjah-Indonesia.jpg Adresinden erişildi (E.T. 08.10.2017)
  • https://1.bp.blogspot.com/_VmZpep1KUeg/TRwAh6F28rI/AAAAAAAAAEk/OJ6bdmQE4U0/s1600/5.jpg Adresinden erişildi (E.T. 16.10.2017)
  • https://i.ytimg.com/vi/POvyttyA8EU/maxresdefault.jpg Adresinden erişildi (E.T. 16.10.2017)
  • https://i.imgur.com/Q3Z62Ai.png Adresinden erişildi (E.T. 18.10.2017)
  • https://i.imgur.com/AEb2EMf.png Adresinden erişildi (E.T. 15.10.2017)
  • https://www.forbes.com/sites/games/2014/01/17/the-banner-saga-review-beautiful-but-not-quite-brilliant-pc/#7738c29e4825 Adresinden erişildi (E.T. 12.10.2017)
  • https://bannersaga.gamepedia.com/The_Banner_Saga Adresinden erişildi (E.T. 13.10.2017)
Konular
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Birsen Çeken

Orcid: 0000-0002-3870-1254
Yazar: Kübra Çiçekli

Bibtex @araştırma makalesi { ijar384926, journal = {Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi}, issn = {}, eissn = {2602-215X}, address = {Hakan ARIDEMİR}, year = {2018}, volume = {3}, pages = {35 - 43}, doi = {}, title = {FRP KUTU OYUNLARINDAN GRAFİĞE, SIRA TABANLI (DIJITAL TURN BASED) DİJİTAL OYUNLARDAKİ TASARIM TRENDLERİ}, key = {cite}, author = {Çeken, Birsen and Çiçekli, Kübra} }
APA Çeken, B , Çiçekli, K . (2018). FRP KUTU OYUNLARINDAN GRAFİĞE, SIRA TABANLI (DIJITAL TURN BASED) DİJİTAL OYUNLARDAKİ TASARIM TRENDLERİ. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 3 (5), 35-43. Retrieved from http://www.dergipark.gov.tr/ijar/issue/34778/384926
MLA Çeken, B , Çiçekli, K . "FRP KUTU OYUNLARINDAN GRAFİĞE, SIRA TABANLI (DIJITAL TURN BASED) DİJİTAL OYUNLARDAKİ TASARIM TRENDLERİ". Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi 3 (2018): 35-43 <http://www.dergipark.gov.tr/ijar/issue/34778/384926>
Chicago Çeken, B , Çiçekli, K . "FRP KUTU OYUNLARINDAN GRAFİĞE, SIRA TABANLI (DIJITAL TURN BASED) DİJİTAL OYUNLARDAKİ TASARIM TRENDLERİ". Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi 3 (2018): 35-43
RIS TY - JOUR T1 - FRP KUTU OYUNLARINDAN GRAFİĞE, SIRA TABANLI (DIJITAL TURN BASED) DİJİTAL OYUNLARDAKİ TASARIM TRENDLERİ AU - Birsen Çeken , Kübra Çiçekli Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 35 EP - 43 VL - 3 IS - 5 SN - -2602-215X M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi FRP KUTU OYUNLARINDAN GRAFİĞE, SIRA TABANLI (DIJITAL TURN BASED) DİJİTAL OYUNLARDAKİ TASARIM TRENDLERİ %A Birsen Çeken , Kübra Çiçekli %T FRP KUTU OYUNLARINDAN GRAFİĞE, SIRA TABANLI (DIJITAL TURN BASED) DİJİTAL OYUNLARDAKİ TASARIM TRENDLERİ %D 2018 %J Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi %P -2602-215X %V 3 %N 5 %R %U
ISNAD Çeken, Birsen , Çiçekli, Kübra . "FRP KUTU OYUNLARINDAN GRAFİĞE, SIRA TABANLI (DIJITAL TURN BASED) DİJİTAL OYUNLARDAKİ TASARIM TRENDLERİ". Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi 3 / 5 (Ocak 2018): 35-43.