RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Kapak Resmi
ISSN 2148-7782 | e-ISSN 2148-9599 | Periyot Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 2014 | Yayıncı Yakup YILMAZ | http://www.rumelide.com/

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, dil, edebiyat, folklor, kültür, çeviri bilimi, dil ve edebiyat eğitimi alanında, 2014 yılında yayın hayatına başlamış; akademik, bilimsel ve araştırmaya dayalı makalelerin yayımlandığı bir dergidir. Uluslararası hakemli, açık erişimli bir dergidir. Yayın dili Türkçedir; ancak İngilizce, Fransızca, Almanca, Rusça, Arapça ve Farsça makaleler de kabul edilir. Sosyal Bilimler dizinlerinde taranmaktadır. Yılda 4 kez (21 Mart, 21 Haziran, 21 Eylül, 21 Aralık) elektronik ortamda (www.rumelide.com) ve basılı olarak yayımlanır. Yayım tarihinden 1 ay önce makale kabulü biter, gelenler sonraki sayılar içindir. Ayrıca sıradaki sayılar aksamadan özel sayılar da yayımlanabilir.

2018.13 (Aralık/December) sayımız yayına girmiştir. Okurlarımıza istifadeler dileriz. Emeği geçenlere teşekkür ederiz.

2018.14 (Mart/March) sayısı için makale başvurularını www.rumelide.com adlı sitemizden yapınız. Dergimizin bahar sayısı yayın tarihi 21 Mart'tır. Bu durumda bahar sayısı için makale gönderim son tarihi 21 Şubat oldu. Bilginize...


RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi

ISSN 2148-7782 | e-ISSN 2148-9599 | Periyot Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 2014 | Yayıncı Yakup YILMAZ | http://www.rumelide.com/
Kapak Resmi

18.717

38.007

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, dil, edebiyat, folklor, kültür, çeviri bilimi, dil ve edebiyat eğitimi alanında, 2014 yılında yayın hayatına başlamış; akademik, bilimsel ve araştırmaya dayalı makalelerin yayımlandığı bir dergidir. Uluslararası hakemli, açık erişimli bir dergidir. Yayın dili Türkçedir; ancak İngilizce, Fransızca, Almanca, Rusça, Arapça ve Farsça makaleler de kabul edilir. Sosyal Bilimler dizinlerinde taranmaktadır. Yılda 4 kez (21 Mart, 21 Haziran, 21 Eylül, 21 Aralık) elektronik ortamda (www.rumelide.com) ve basılı olarak yayımlanır. Yayım tarihinden 1 ay önce makale kabulü biter, gelenler sonraki sayılar içindir. Ayrıca sıradaki sayılar aksamadan özel sayılar da yayımlanabilir.

2018.13 (Aralık/December) sayımız yayına girmiştir. Okurlarımıza istifadeler dileriz. Emeği geçenlere teşekkür ederiz.

2018.14 (Mart/March) sayısı için makale başvurularını www.rumelide.com adlı sitemizden yapınız. Dergimizin bahar sayısı yayın tarihi 21 Mart'tır. Bu durumda bahar sayısı için makale gönderim son tarihi 21 Şubat oldu. Bilginize...


Sayı 13 - Ara 2018
  1. Hedges and boosters in plenary speakers’ conference abstracts vs. novice researchers’ conference abstracts
    Sayfalar 1 - 14
    Arzu EKOÇ
  2. Can Yücel’s implicit translation strategies on Shakespeare: Rewriting possibilities for Hamlet and A Midsummer Night’s Dream
    Sayfalar 15 - 24
    Yeşim Deniz ÇINAR
  3. The Relationship between EFL learners’ writing strategy use and their writing scores
    Sayfalar 25 - 32
    Gökhan ÇETINKAYA, Gülay BİLGAN
  4. Öznelik yetisi: Bir göstergebilimsel çözümleme adımı ve çeviri göstergebilimi bakış açısıyla bir tiyatro metninde çeviri değerlendirmesi
    Sayfalar 33 - 72
    Mesut KULELİ
  5. The role of grammar courses in students’ writing products: a case study in Düzce University
    Sayfalar 73 - 83
    Zeynep ÖVDÜR UĞURLU, Özge ÜNVER
  6. A case study: Exploring the use of 3rd person singular –s in English in written register
    Sayfalar 84 - 93
    Zekeriya HAMAMCI, Ezgi HAMAMCI
  7. Branching out ideas: Concept maps effect on memory and L2 writing
    Sayfalar 94 - 102
    Thomas Charles SCHWARTZ, Georgia Matthew ANGELAKIS
  8. Developing EFL learners’ academic writing through collaborative writing projects
    Sayfalar 103 - 114
    Ahlem CHELGHOUM, Nadia GRINE
  9. An Ottoman lesson for the teaching of writing in additional languages: historical and personal perspectives
    Sayfalar 115 - 122
    Davut PEACİ, İrfan TOSUNCUOĞLU
  10. A study of the effects of the approaches to the teaching of writing on the efl instructors’ preferences at universities
    Sayfalar 123 - 137
    Osman SABUNCUOĞLU
  11. Writing by putting on Edward De Bono’s Six Thinking Hats: Critical thinking in writing
    Sayfalar 138 - 149
    Kübra BODUR
  12. Обучение письму на Черкесском (адыгейском) языке в Турецкой аудитории
    Sayfalar 150 - 160
    Susana SHKHALAKHOVA
  13. Providing effective feedback on L2 academic writing
    Sayfalar 161 - 178
    Rachael RUEGG
  14. Think twice before you translate: What is read is not always said
    Sayfalar 179 - 188
    Fouzia ROUAGHE
  15. Creative writing and the creation of the poet: A romantic perspective
    Sayfalar 189 - 195
    Amjad ALSYOUF
  16. Anadili Türkçe olan öğrenenlerde Rusçadaki vurgunun yanlış yazımından kaynaklı öğrenme hataları
    Sayfalar 196 - 206
    Zeynep BAKAL
  17. Exploring the effects of content-integrated writing instruction on students’ English writing skills in an EFL context
    Sayfalar 207 - 219
    Zennure ELGÜN GÜNDÜZ
  18. Main ideas: An investigation into student writing
    Sayfalar 220 - 225
    Cetenay KAGHADO
  19. A cognitive approach to writing skill and the importance of practice
    Sayfalar 226 - 235
    Ahmet Remzi ULUŞAN